Δεν κοιμάσαι καλά; Μπορεί να φταίει η ποιότητα του αέρα σου

  • Αρχική
  • /
  • Άρθρα
  • /
  • Δεν κοιμάσαι καλά; Μπορεί να φταίει η ποιότητα του αέρα σου

Δεν κοιμάσαι καλά; Μπορεί να φταίει η ποιότητα του αέρα σου

Τι κάνει ο ύπνος για το σώμα σας;

Ίσως έχει περάσει λίγο, αλλά μπορείτε ακόμα να θυμηθείτε την αίσθηση του ύπνου μιας καλής νύχτας. Το σώμα και το μυαλό σας ανανεώνονται. Νιώθετε ήρεμοι και ξεκάθαροι και έτοιμοι να αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις μιας νέας ημέρας. Όμως, ο ύπνος δεν αφορά μόνο το να νιώθεις καλά. Ενώ κοιμάστε, τα εσωτερικά όργανα και οι διαδικασίες σας κάνουν σημαντική δουλειά για να σας κρατήσουν υγιείς.

Ο Δρ Merrill Mitler, ειδικός στον ύπνο και νευροεπιστήμονας στο NIH, εξηγεί ότι «Όταν βλέπουμε καλά ξεκούραστα άτομα, λειτουργούν σε διαφορετικό επίπεδο από ό,τι οι άνθρωποι που προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με 1 ή 2 ώρες λιγότερο νυχτερινό ύπνο. Ο ύπνος εξυπηρετεί όλες τις πτυχές του σώματός μας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο: μοριακή, ενεργειακή ισορροπία, καθώς και πνευματική λειτουργία, εγρήγορση και καλή διάθεση. “

Δυστυχώς, πολλοί από εμάς δεν έχουμε υγιή ύπνο αυτή τη στιγμή. Μερικοί από εμάς μπορεί να υποφέρουν ακόμη και από διαταραχές του ύπνου. Οι διαταραχές του ύπνου χαρακτηρίζονται από μη φυσιολογικά πρότυπα ύπνου που επηρεάζουν τη σωματική, διανοητική και συναισθηματική λειτουργία. Η αϋπνία, η υπνοβασία και η ναρκοληψία (κοιμούνται αυθόρμητα) είναι όλοι οι συνηθισμένοι τύποι διαταραχών του ύπνου.

Οι κίνδυνοι να μην κοιμάστε αρκετά είναι πολύ περισσότεροι από το να κουράζεστε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η αϋπνία μπορεί να επηρεάσει την εργασία σας, την εκπαίδευσή σας και τον κίνδυνο τραυματισμού σας. Τα άτομα με διαταραχές του ύπνου είναι πιο ευάλωτα σε μυριάδες προβλήματα υγείας, όπως καρδιακές παθήσεις, υψηλή αρτηριακή πίεση, εγκεφαλικά επεισόδια, διαβήτης και παχυσαρκία.

Η έλλειψη ύπνου μπορεί επίσης να επηρεάσει την ικανότητά σας να καταπολεμάτε τις ασθένειες και την ψυχική σας υγεία, και τα δύο είναι κρίσιμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Τι σχέση έχει η ποιότητα του αέρα με τον ύπνο;

Η ποιότητα του αέρα επηρεάζει τα πάντα για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της ποιότητας και της διάρκειας του ύπνου μας. Ενώ οποιοσδήποτε ρύπος μπορεί να παρεμποδίσει τον ύπνο σας, υπάρχουν μερικοί που είναι πιο ενοχλητικοί από άλλους.

Αλλεργιογόνα: Ένας υγιής κύκλος ύπνου αποτελείται από περιόδους βαθιάς αναπνοής που μπορεί να διαταραχθούν από αλλεργιογόνα όπως αμβροσία, σκόνη και μούχλα. Το να έχετε ένα κατοικίδιο, ειδικά ένα που κοιμάται στην κρεβατοκάμαρά σας, μπορεί να προκαλέσει ακόμη περισσότερους ρύπους στον αέρα, αυξάνοντας τις διαταραχές του ύπνου.

Υγρασία: Και η υπερβολική υγρασία στον αέρα μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας. Η υψηλή υγρασία καθιστά πιο δύσκολη την εξάτμιση της υγρασίας από το σώμα σας, γεγονός που μπορεί να σας κάνει να ζεσταθείτε και να μην αισθανθείτε άβολα. Η υψηλή υγρασία ενθαρρύνει επίσης την ανάπτυξη μούχλας, η οποία μπορεί να προκαλέσει διαταραχές του ύπνου. Ο ξηρός αέρας, από την άλλη πλευρά, μπορεί να στεγνώσει τις ρινικές οδούς σας, προκαλώντας ερεθισμένους λαιμούς και να σας κάνει πιο ευαίσθητο στο κρυολόγημα… και τα δύο μπορεί να δυσκολέψουν τον ύπνο.

Πτητικές οργανικές ενώσεις (VOC): Προϊόντα καθαρισμού, αρωματικά είδη και σχεδόν όλα τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε για την κατασκευή και τη συντήρηση των σπιτιών μας, απελευθερώνοντας VOC στον αέρα. Οι Π.Ο.Ε. είναι μια μεγάλη ομάδα σωματιδίων που μπορεί να έχουν ή να μην έχουν μυρωδιά. Η αναπνοή σε αυτούς τους ρύπους ενώ κοιμάστε επηρεάζει το κεντρικό νευρικό σύστημα και μπορεί να οδηγήσει σε αναπνευστικά προβλήματα, όπως άπνοια ύπνου.

Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα του αέρα στα υπνοδωμάτια μας;

Η αλήθεια είναι ότι η ποιότητα του αέρα ολόκληρου του σπιτιού σας έχει σημασία.

Όμως, επειδή ο ύπνος είναι τόσο ουσιαστικός και περνάμε περίπου το ένα τρίτο της ζωής μας, ο αέρας της κρεβατοκάμαράς σας μπορεί να είναι ο πιο σημαντικός για να διατηρηθεί.

Ακολουθούν ορισμένοι τρόποι βελτίωσης τόσο της ποιότητας του αέρα όσο και του ύπνου σας.

Διαχειριστείτε την υγρασία: διατηρώντας το επίπεδο υγρασίας σας περίπου στο 50% όλο το χρόνο θα σας βοηθήσει να έχετε τον καλύτερο δυνατό ύπνο.

Δημιουργήστε ένα περιβάλλον χωρίς ρύπανση: Το να διατηρείτε την κρεβατοκάμαρά σας όσο το δυνατόν πιο απαλλαγμένη από τοξίνες θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε τον ύπνο σας. Αφαιρέστε τα αρωματικά προϊόντα και, εάν είναι δυνατόν, κρατήστε τον υπολογιστή, τον εκτυπωτή και άλλα ηλεκτρονικά είδη έξω από το δωμάτιό σας. Εάν έχετε κατοικίδια ζώα, ενθαρρύνετε τα να κοιμούνται σε ξεχωριστό δωμάτιο για να αποφύγετε τη συσσώρευση πιτυρίδας και μαλλιών.

Πλένετε συχνά τα κλινοσκεπάσματα: Οι νεκρές νιφάδες του δέρματος, η σκόνη και τα ακάρεα σκόνης συσσωρεύονται συνεχώς στο στρώμα, τα μαξιλάρια και τα λευκά είδη. Μειώστε τη σκόνη της κρεβατοκάμαρας καθαρίζοντας με ηλεκτρική σκούπα το στρώμα σας εποχιακά και καθαρίζοντας τακτικά το κρεβάτι σας.

Χρησιμοποιήστε έναν καθαριστή αέρα που συνδυάζει ένα φίλτρο ενεργού άνθρακα με ένα φίλτρο True HEPA: Οι καθαριστές αέρα υψηλής ποιότητας με τα φίλτρα True HEPA εξαλείφουν έως και 99,95% των σωματιδίων έως και 0,1 μικρά από τον εσωτερικό αέρα σας. Οι καθαριστές που περιέχουν φίλτρα ενεργού άνθρακα μαζί με τα φίλτρα HEPA θα απομακρύνουν επίσης  αέρια και τις οσμές. Η διατήρηση της κρεβατοκάμαράς σας απαλλαγμένη από ρύπους θα βελτιώσει τον ύπνο σας, θα ενισχύσει τη διάθεσή σας και θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα για να δώσει στο σώμα σας την καλύτερη δυνατή προστασία έναντι του COVID.

Πρόσφατα Άρθρα